Vše o českém ženském motokrosu.

Czech women's motocross

Jinín 73
Jinín 386 01
+420 775 252 320
Pavla Kiliánová
pavla.czechwmx@gmail.com

Rozhovor o minulé i letošní sezóně s Kristýnou Vítkovou, Barborou Laňkovou, Lucií Simonovou a Kristýnou Řeřichovou

24.03.2015 07:31

Tuto neděli se pojde první závod letošní sezóny Meteorit Cupu 2015 a tak Vám přinášíme rozhovor s předními jezdkyněmi motokrosu, o minulé i letošní sezóně. Vyzpovídala jsem Kristýnu Vítkovou, Barboru Laňkovou, Lucii Simonovou a Kristýnu Řeřichovou.

 

  • Jakých seriálů a závodů ses v roce 2014 účastnila a jak jsi celkově dopadla?

Kristýna V.:  Ahoj minulý rok pro mě sezóna začala až v červenci - vrátila jsem se na motorku po zlomenině 1-2 krčního obratle. Nikdo nevěděl, jestli ještě někdy na motorku vylezu. Vylezla jsem, po měsíci a půl jsem jela první závod po zranění, a ještě k tomu na velké motorce. První závod s klukama dopadl průměrně, potom jsem jela Meteor Cup s holkama. To jsem jela hůř -  měla jsem nervy. Pak jsem jela první „Republiku“, myslím, že to bylo v záři. Celkově jsem jela asi 6 závodů.

Barbora:  V roce 2014 jsem jela MMČR žen, kde jsem skončila na 2.místě, dále Meteorit Cup – Dámský pohár – zde jsem celkově vyhrála a Motolevel MX Cup, kde jsem závodila s kluky v kategorii MX2 Hobby a skončila na 4. místě.

Lucie:  V roce 2014 jsem se účastnila MMČR Žen , kde jsem obsadila první místo .V seriálu MS jsem odjela pouze tři závody ze šesti a celkově obsadila celkově 20 místo.

Kristýna Ř.: V roce 2014 jsem se pravidelně účastnila pouze MMČR žen a celkově jsem se umístila na 4. místě. Ostatní závody jsem jela s klukama a měla jsem to jako dobrý trénink. 

 

  • Potýkala jsi se s nějakými zraněními v sezoně 2014?

Kristýna V.:  V sezóně 2014 žádné velké zraněni nebylo. Vybrala jsem si to v roce 2013 v prosinci. ;)

Barbora:  Naštěstí se mi zranění, až na pár odřenin a naraženin, v loňském roce vyhýbala. 

Lucie:  Z kraje sezony jsem si nešťastně poranila kolení vazy a byla jsem nucena vynechat některé závody MS.

Kristýna Ř.:  Ano, bohužel na posledním závodě MMČR žen, který se jel v Lokti jsem spadla a udělala si něco se zády. Závod jsem v bolestech dojela, ale ještě pořád nejsou úplně v pořádku.

 

  • Který závod ze sezony 2014 by si hodnotila jako nejlepší?

Kristýna V.:  Nejlepší závod byl ve Vranově, byla to první „Republika“ po zraněni. Bylo strašný bahno, jela jsem na velké motorce poprvé na takovém blátě. První jízdu jsem dojela 2 a druhou jízdu 3 celkově 3. Nevěřila jsem tomu, byla jsem strašně šťastná. :)

Barbora:  Když bych měla vybírat ze závodů MMČR žen, tak se mi nejlépe jelo 7.června ve Vranově u Brna, kde jsem skončila dvakrát na 2. místě. Jinak strašně ráda vzpomínám na závod Motolevel MX Cupu v Ledči nad Sázavou, kde se mi jelo naprosto skvěle – i přes pokažené starty jsem mezi kluky dojela na 3. místě.

Lucie:  Závod, který se mi hodně líbil a užila jsem si ho, byl v Pacově ME WMX.

Kristýna Ř.:  Jako nejlepší závod bych hodnotila závod v Třebízi, kde se podle výsledku rozhodovalo o účasti na Mistrovství Evropy družstev žen a to se mi podařilo.

 

  • Jaké jsou tvé nejoblíbenější tratě? Ať už v ČR nebo v zahraničí.

Kristýna V.:  V zahraničí jsem bohužel ještě nejezdila. Oblíbené tratě jsou Vranov, Mněcholupy a u nás Chlístov :)

Barbora:  Mezi mé nejoblíbenější tratě u nás patří Ledeč nad Sázavou, Dolní Heřmanice a Vílanec. V zahraničí se mi moc líbí trať ve Slovinsku – Orehova vas.

Lucie:  Vyloženě žádnou oblíbenou trat nemám, ale líbí se mi třeba na Vranově nebo v Třebízi.

Kristýna Ř.:  Mezi mé oblíbené tratě patří Pacov, Třebíz, Jinín.

 

  • Jak vypadá tvoje zimní příprava?

Kristýna V.:  Moje zimní příprava probíhá po většinu na kruhových trénincích snažím se chodit na squash do bazénu a v Lednu už i na motorku.

Barbora:  Bohužel nejsou finance na to vyrazit někam za teplem a trénovat na motorce, takže klasicky běhání, plavání, cvičení doma, atd…

Lucie:  Příprava probíhá v trochu jiném „ volnějším “ tempu než předešlou sezonu, ale je to klasika: fyzická příprava a když počasí dovolí, tak motorka.

Kristýna Ř.:  Jak už jsem zmínila, koncem sezony jsem měla úraz a to se bohužel odrazilo i na zimní přípravě. Čtvrt roku po posledním závodě jsem v podstatě jen ležela a věnovala se škole. V únoru jsem pomalu začala s nějakým cvičením a teď  už se snažím i trénovat na motorce a dohnat vše, co jsem zameškala.

 

  • Jaké máš plány do sezony 2015?

Kristýna V.:  Nechci si dávat velké cíle, blbě to končí. :D Takže plán je jezdit, bavit se tím a vyhnout se zraněním.

Barbora:  V sezoně 2015 chci závodit hlavně bez zranění a všechny závody si na 100% užít. J

Lucie:  V nové sezoně bych si závodění chtěla hlavně užít, a když z toho kápne, i ten titul, nebudu se zlobit.                  

Kristýna Ř.:  Plány mám v podstatě jako každý rok - dosáhnout co nejlepších výsledků a hlavně bez úrazů.

 

  • Bude u tebe nějaká změna např. značka motorky, startovní číslo popřípadě tým?

Kristýna V.:  U mě žádná změna nebude - pojedu na KTM 250 4t, s oblíbeným číslem 10,           a v týmu HT Group Racing Team.

Barbora:  Prozatím se u mě nic nemění – zůstávám u Action Racing teamu Velké Meziříčí, pojedu opět na Suzuki RMZ 250 a startovní číslo je stále 221.

Lucie:  Pro příští sezonu se u mě žádná změna nechystá.

Kristýna Ř.:  Změna proběhne pouze u týmu. Pro tento rok pojedu za tým Motoman a těším se na spolupráci s nimi. Startovní číslo a značka motorky zůstává stejná.

 

  • Na kterých závodech tě budeme moci vidět? A bude tvojí prioritou MMČR?

Kristýna V.:  Priorita bude určitě MMČR po té mně možná uvidíte na meteoru, chtěla bych taky jed závody s klukama a ve hře je také závodění v Německu na Ladies capu.

Barbora:  Ano, moji prioritou bude MMČR dívek, které bych chtěla odjet celé, dál bych chtěla jet celý seriál Motolevel MX Cupu a když to půjde tak i Meteorit Cup.

Lucie:  Mojí prioritou bude MMČR

Kristýna Ř.:  Mojí prioritou bude MMČR, takže mám v plánu se zúčastnit všech závodů. Dalších závodů se zúčastním podle toho, jak to časově půjde skloubit se studiem na VŠ.

 

Děkuji holkám za rozhovor a přeji mnoho úspěchů v letošní sezóně.

Pavla Kiliánová