Letos poprvé v historii motokrosu se pojedou v jednotlivých závodech MMČR všechny 4 třídy najednou. Budou závodit klasické třídy MX1 MX2, Veteráni a dámská třída WMX v jeden den. To znamená určitou zátěž pro pořadatele ale i pro jezdce a samozřejmě naše jezdkyně. Závodní den se podstatně prodlouží, zkrátí se kvalifikační tréninky a tratě budou podstatně náročnější. Aby některá z tříd neměla permanentní výhodu a aby například holky nekončily vždy až pozdě večer a nejezdily na nejrozježděnějších, tedy nejobtížnějších tratích bude se pořadí tříd v každém závodě neustále měnit.
Abych zjistila, jak to budou mít holky třídy WMX letos na jednotlivých tratích těžké, jaká úskalí na ně kde čekají a na co se mohou připravit, oslovila jsem bývalého elitního jezdce českého motokrosu, devítinásobného mistra Republiky - Vojtu Brumlu, který nyní působí jako trenér ženského motokrosového týmu HT Group Racing Team.
„Vojto, poprosím tě o tvé postřehy k jednotlivým tratím, které nejen na holky, letos v seriálu MMČR čekají?“
- Kramolín
Kramolínská motokrosová trať patří z mého pohledu mezi ty lehčí, ale pozor, je hodně kamenitá a na některých místech leze dokonce i skála. Je tam dlouhý sjezd kolem lesa se dvěma skoky. Závodní areál Kramolín je vybaven na úrovni. Má vše, co k motokrosu patří. Krásné depo závodních strojů, kryté stanoviště technické přejímky, věž pro časomíru, mycí box pro motocykly, stanoviště záchranné služby, sociální zařízení a sprchy, tiskové středisko, občerstvení, parkoviště pro diváky a dokonce jsou v Kramolíně dva bazény, které po náročném dni přijdou vhodJ. Tratě jsou upraveny tak, aby měl divák co největší rozhled. Má lávky pro přechod a ochranné valy z pneumatik. Areál má i krytý parket pro pořádání doprovodného kulturního programu.
- Pacov
Motokrosový areál Pacov leží na Vysočině a tomu odpovídá i povrch tratě: hlinitý se skalnatým podložím. Trať je kamenitá a rychle se při závodech rozbíjí. Má docela velké převýšení a asi 15 skoků. Plusem jsou zavlažovací zařízení vybudované kolem trati. Depo je příjemné velké a mají nové sociální zařízení. Pro bezpečný vstup diváků do vnitřního prostoru slouží vybudované podchody. Diváci mohou parkovat na přilehlých pozemcích.
- Jinín
Jinín se může pyšnit jedním z největších počtem skoků na tratích MMČR, na poměry tratích v Česku je počet skoků až nadstandardní. Skoky jsou krásné, ale malé. Nicméně vyniká tzv. „Jinínská lavice“. Profil trati je členitý. Depo pro mechaniky je nové, zázemí pro jezdce špičkové a nechybí ani podchody pro diváky.
- Petrovice u Karviné
Petrovická kotlina je nádherná přírodní motokrosová trať v lese, extrémě těžká za deště. Povrch je hlinito-písčitý, sypký a dost se tedy rozbíjí. Tobogány jsou krásně klopené. Trať je vcelku rychlá, má tři velké lavice a mnoho přírodních skoků.
- Horní Újezd
Je to trať přírodní s umělými překážkami a travnato-hlinitým povrchem. Myslím, že má tak tři skoky a z toho 2 lavice.
- Vranov u Brna
Vranovský žleb je přírodní, velmi členitá trať s četnými výjezdy nahoru a sjezdy dolů. Povrch je tvrdý, hlinitopísčitý. Trať se řadí mezi nejlepší v naší republice. Trať je pro diváky dobře dostupná -divák má výhled takřka na celou trať jako na dlani. Parkoviště pro diváky jsou zajištěna na okolních pozemcích, zázemí pro jezdce je dobré, WC, studená i teplá voda, sprchy, dílna. Trať patří mezi nejstarší u nás a pro mě samozřejmě velký význam, jelikož jsou s ní spojené moje první závodní krůčky.
- Kaplice
Jde o převážně písčitou přírodní trať s několika uměle vytvořenými skoky. V cíli je dost těžká a dlouhá lavice. Trať je vcelku obtížná a hodně se rozbíjí.
„Shrnutí tratí tedy máme za sebou a zeptám se: Jaké novinky jsou u Vás v HT Group Racing Teamu, jaké jste stanovili cíle pro letošní sezónu a jak probíhá příprava?“
HT Group Racing Team má na letošní sezónu 2 nové posily týmu. Na startovním roštu se kromě Lucie Simonové a Terezy Hromkové letos poprvé objeví Kristýna Vítková a Hanka Šulcová. Cíle jsou jasné, a to aby všechny naše holky obsazovaly přední příčky a pravidelně se umisťovaly do 10tého místa. Novinkou v týmu je také naše letošní neúčast na světovém šampionátu FIM World´s Championship. Co se tréninků týká, příprava holek je individuální. Tréninky se dělí na fyzickou přípravu a tréninky na motorce. Při fyzické části je příprava hodně o běhání, jízdě na kole, a hlavně cvičení a posilování. V zimě je z větší části příprava zaměřena právě na fyzickou část. Na motorky se jezdí trénovat jak počasí dovolí. Takže letos nic moc.
Tak Ti Vojto děkuji za tvůj čas a do nové sezóny držím palce a přeji ať holkám vyjde ta top desítka.
Díky moc!
Pavla
Nákresy tratí: zdroj czechmx.cz